Livet tillbaka från psyk

Spa-kväll

Publicerad 2014-02-13 21:25:52 i Vardagslivet,

 
Idag har jag hunnit med mycket. Gick upp vid 9 för att hjälpa min bror med en sak. Sedan for jag till min lägenhet och var där en stund innan jag tåg tåget till Haninge för att träffa en underbar vän. Efter det var det möte på capio och där bestämdes det inte särskilt mycket mer än att jag ska fortsätta ha kontakt med läkaren jag har och förnyade recept. Efter det så for jag hem igen och har sedan dess plockat undan lite i mitt rum och ätit kvällsmat som bestod av kyckling med mozzarellasallad. I morgon har jag ingenting planerat och jag tänker utnyttja det genom att sova ut. Men nu först innan jag lägger mig ska jag ha ansiktsmask och ha en liten spa-kväll. 
 
Saknar spa-kvällarna vi hade på Segesholms behandlingshem. Saknar trion och tjejerna. Men självklart har vi fortfarande kontakt och träffas men det var lättare när vi alla bodde tillsammans. Vi delade både glädje, sorg, tårar och skratt - ja allt. Men samtidigt kan jag inte säga att jag är samma person idag. Jo, naturligtvis är jag Emelie men en gladare och mer positiv tjej än vad jag var då. Jag är mer mogen och fattar egna svåra beslut. 
 
Bella till vänster, jag till höger. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela