Livet tillbaka från psyk

Skolan

Publicerad 2009-11-25 22:37:18 i Vardagslivet,

Sitter och skriver om DBT. Eller ja, har skrivit all fakta men skriver på analysen just nu. Det är inte förens nu som jag tänkt på hur jävla okunniga människor är när det gäller psykoproblematik. Ibland blir jag bara så arg på min psykologilärare att jag själv skulle kunna gå upp och hålla ett föredrag istället. Vissa saker hon säger är helt fel. But i dont blame her. Det är svårt att veta allt men när man lär ut elever fel så blir jag bara så arg. Överhuvudtaget så har jag svårt för skolan och lärandet i skolan. Jag lär mig allting genom att se själv, uppleva, tittar på nyheter, läser böcker, tidningar och läser mig till saker på internet eller i böcker när det är någonting jag undrar. Under hela gymnasietiden finns det knappt någonting jag har lärt mig genom skolan förutom mediaämnen. Där har jag lärt mig extremt mycket jag tidigare inte kunde. Men trots allt så visste jag ändå en hel del innan eftersom jag praoat på en radiostation, varit med i reklam och radio. Jag förstår inte vitsen med att vara närvarande i skolan när man jobbar bättre utan lektioner. Jag behöver bara en beskrivning på vad jag ska göra och går hem och gör det själv. Det går på en dag och blir ändå jättebra reslutat. Istället för att dröja ut tiden på flera veckor. Jag går bara i skolan för att få mitt bidrag, träffa kompisar och umgås.

Äsch nog om det. Jag är trött och utsliten. Är idag helt uppåt och kan inte tänka klart. Nu när jag satte mig ner känner jag hur jävla trött jag är. Som om jag inte sovit på en vecka. Sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela